RJL-dagarna!

Det var alltså Ridhästavelsförbundet rf:s tävlingar på söndagen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gick det riktigt bra för mig och Affu.

I dressyren fick vi 59,8% och placera oss på en 4:e plats. Det var underligt bra för jag var som vanligt inte riktigt nöjd med banan. Det hjälpte inte precis med att som domare var Marko Björs, en väldigt duktig dressyrryttare här i Finland!

När vi på eftermiddagen skulle hoppa var Affu redan lite trött men han kämpa bra, och med en felfri bana så vann vi vår klass (90-100cm). Jag var ganska nöjd över vår omhoppningsbana, Affu lyssna otroligt bra och trots att vi tog snäva svängar så kom vi rätt och bra till alla hinder.

 
(bilden är från uppvärmningen inför hoppningen)

Vi deltog också i match showen, alltså i en utställning där alla får vara med. Där kom vi med bland de 7 bästa, men tyvärr blev det ingen best in show-rosett dehär året.

Som domare var Dace Straus från Lettland och det passa oss utmärkt eftersom Affu också är därifrån.



Hon hade skrivit om Affu såhär:

"Good sport type, slightly old fashioned, good head & neck, wilhers high enough and good muscles, croup is good leighth, quite narrow behind & front in walk."

Jag tycker det stämmer ganska bra, vad tycker ni? :)

//Anna


Kommentarer
Postat av: vira

Hej fin blogg, följ gärna mitt sommaräventyr som turridningsguide i England från start :)

2012-05-11 @ 17:23:56
URL: http://viras.blogg.se/
Postat av: Fanny Jaensson

Vad snygg design du har, älskar din blogg den ger ett ballt uttryck liksom. Ska absolut börja läsa den! :D

2012-05-11 @ 20:29:44
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0