Hovslagar kurs!

Som några säkert vet så har jag lite problem med att få Affus skor och hållas på. Han stiger högst troligen på sig själv vilket gör att skorna flyger.

Jag hatar att komma till stallet och märka att han tappat en sko IGEN, då går dagens planer alltid i spillo.

Jag har nu köpt honom en easy boot (som inte kommit än eftersom det är nåt strul med posten) och nu skall jag 12.5 på en hovslagar kurs, där jag får lära mig grunderna och hur man slår fast en tappsko. Det är någonting jag verkligen kommer att behöva eftersom jag hatar att ringa runt och hitta någon så kan slå fast skorna! :)

Nu måst jag också köpa det som behövs för att slå fast skorna, men jag tror jag kommer att spara i längden...

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0