Tävlingsnerver!

Vad har hänt med mig, varför är jag nu plötsligt så nervös inför en tävling? Kanske det beror på att det är en dressyrtävling och inte hopptävlingar?

Eftersom vi inte har en egen bil som orkar dra ett två hästars släp eller en egen transport så betyder det att det alltid måste fixas och lånas en hel del före man slipper iväg på några tävlingar. Detta gör att vi inte slipper på tävlingar sådär bara och är ett stressmoment för sig. Dessutom är man extra nervös när det är osäkert om hästarna tänkt gå in i transporten eller inte, eftersom Affu har trauman av att åka transport och är därför svår att få in. När han var yngre blev han och hänga på frambommen vilket ledde till att han försträckte många muskler och fick en hel del sår.

Det värsta var att jag idag vaknade av att Melissa skickade ett meddelande till mig där det stod att startlistorna hade kommit, och att det var 5 TIMMAR!!  mellan våra starter. Då drabbades jag av smått panik igen, hur skall vi göra då? Hela morgonen gick alltså ut på att lösa det problemet, eftersom vi inte kan ha Affu att vänta på sin tur och Duffe att vänta på att Affu blir klar. Vi funderade på om vi borde köra två etapper eller ifall Melissa borde byta klass. Efter att funderat på vad som vore bäst kom jag ändå på att man kunde fråga ifall de skulle ha en ledig boxplats. Det var bara att ringa till tävlingsarrangörerna. Som tur var hon jag ringde till jätte trevlig och nu har vi en boxplats reserverad till imorgon och jag kan dra en lättnadens suck. NU borde allt vara fixat och jag kan börja tagga inför morgondagen. Here we come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0