Tävlingsdagen!

Igår blev det en lååång dag, vilket betydde att varken jag eller Melissa orkade blogga om hur det gått.

Väckarklockan ringde 04.50, och Melissa kom efter mig 05.30, en tidig morgon alltså. I stallet gav vi mat åt hästarna och flätade och gjorde dom snygga. Lite efter kl. 7 började vi lasta. Duffe gick in efter ca. 5-10 min, men för Affu räckte det igen en evighet, dryga 1 tim om jag kommer rätt ihåg. Nå som tur slapp vi iväg, och var där i ganska passlig tid. Vi förde hästarna i boxarna och Melissa gjorde genast Duffe i ordning och for och värma upp. Affu stackaren var helt stressad när han blev "lämnad ensam".

Melissa får själv skriva hur det gick, men jag kan avslöja att det for riktigt bra fast Duffe var en aningen spänd!

ca. 13.45 gjorde jag Affu klar och for och värma upp. Håhhå vad han var spänd. Jag vet inte vad han fick för fnatt men han ville stegra sig hela tiden så fort jag bad honom att stå still --> inte så skoj. Dessutom skulle han skrika efter Duffe hela tiden. En som var i samma uppvärmningsgrupp som jag frågade ifall Affu är en unghäst hingst, det var smått pinsamt att svara att "nej, han är en 11 årig valack"! :D

Fast Affu var lite spänd, och opålitlig så var han jätte bra att rida. Han lyssnade underligt bra, var känflig för hjälperna och rörde sig framåt vilket var ljuvligt.

Jag är riktigt nöjd med banan fast vi endast fick 57,2 % och kom på 10 plats av 20 ekipage. Men vi hade otroligt fina delar. Synd bara att vi gjorde en del missar som drog ner poängen en del, t.ex. två bockningar :P

Nåh, sen var det bara att börja lasta igen, vilket visade sig bli svårare än vad vi väntat oss. Nu var det Affus tur att gå in på 5-10 min, medan det tog nästan 2 tim att få in Duffe. Jag kan säga er att det han komma en hel del suckar, tårar, svordomar och andra mindre saken under den tiden. Till sist fick vi äntligen in båda hästarna så vi trötta kunde köra hem.

När vi kom hem till stallet skulle alla saker packas upp, hästarna skulle skötas om och dessutom hade jag ännu Nelson att longera.

Oj vad jag var trött och hungrig när jag kom hem kl. 21.30. Jag höll på att somna i bastun!

Det var en lång, men ändå lärorik dag. Jag är jätte nöjd över Affu, han är såå fin! Jag har hela banan på band, jag skall se om jag sätter in en snutt av den eller hela filmen någon dag.

Tills dess får ni nöja er med bilder på våra fina hästar då de står och väntar i stallet. Jag är otroligt glad att vi fick möjligheten att hålla hästarna i boxar, annors skulle vi ha varit i blåsten.





//Anna

Kommentarer
Postat av: Tita

oh,saknar riktigt Affu o dig!

2012-03-25 @ 15:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0