Oj vad jag väntar!

Jag väntar sååå på imorgon att jag skall få rida på Duffe. Känns som en evighet (fasten de bara gått 3 dagar). Nu är man så inspirerad på att träna när man vet att vårens tävlingar börjar strax jag kunde inte ha en bättre häst än Duffe att rida på!:)
Förstås älskar jag också att galoppera i terräng och rida utan sadel men det har man ju gjort nu många gånger under denhär vintern så tävlande känns mer inspirerande. Att få fixa hästen fin, spänningen osv.
På söndag var det Anna som hållde en liten bom-kavalett timme åt mej. Hoppning är inte min och Duffes starkaste sidor men vi gillar der ändå massor om övningarna håller sej på vår nivå. Dessutom har Anna alltid varit bra på hoppning och det är bra för henne att hålla lite "lektion" ibland för att utveckla sej så jag ställde gärna upp som elev! Och timmen var riktigt rolig och bra. Övningar var roliga och jag fick honom tillslut rund och fin i hoppen. Traven var också mycket avslappnad och i bra tempo vid slutet. Galoppen kom bra igång, måste till och med lite hålla in honom vilket inte händer ofta:D
Anna blir nog en bra hopplärare någon dag, bara hon forsätter så;)
Skulle verkligen vilja i framtiden att jag skulle kunna hålla Dressyrlektioner som kvaliteten skulle vara bra och jag skulle kunna lära eleven något nytt. Men det är bara och börja träna på kompisarna så får man se hur det går;)
Men tack för mej, imorgon skall jag skriva om hur min ridning gått. Oj vad jag väntar:)
//Melissa

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Sv. Tack så mycket. :)

2012-03-14 @ 02:03:13
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0