Knax

Klockan är bara 11.10 och jag har redan hunnit med fast vad, vanligt vis brukar jag bara ha hunnit äta morgonmål och läst lite denhär tiden nu under läslovet.

Idag har ja stigit upp lite före 7 och halv 8 åkt med pappas skjuts till Helsingfors för ett besök hos kiropraktikern. Jag har gått hos kiropraktikern nu regelbundet det senaste året pga. min rygg. Och det har hjälp som tur!

Jag har länge haft ganska ont i ryggen och ingen läkare eller fysioterapeut hittade det egentliga felet. Jag hade en muskel som bara låste sig i ryggen utan "egentlig orsak". Jag blev rekommenderad att gå till kiropraktikern och tur var det för han hittade lite allt möjligt. Jag har tre kotor som låser sig i ryggraden vilket påverkar musklerna. Dessutom har jag ena höften låst vilket gör att mina höfter blir på olika höjd --> mina ben blir olika långa--> jag går snett.

Det är lite små äckligt när man ligger där och han "knyter ihop" ben och armar till en knut och trycker och så hör man bara knax (hemskast är absolut nacken!!). Efteråt känner man sig lite konstig när blodet börjar cirkulera som normal igen.

Men för alla dom har något problem så rekommenderar jag kiropraktik. Det låter lite äckligt men det hjälper mot så gott som allting. T.ex. domnar inte mina armar lika mycket när jag sover och mina ben är nu lika långa. Dessutom förbättras ens sits när allting fungerar som det skall! :)



//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0