Horse fair!

Efter en lång dag, med mycke människor och hästar har man entligen landat framför datan och skriva om dagens upplevelser!

Vi har alltså varit på Horse fair- mässan i Helsingfors mässcentrum. På programmet var det bl.a. ridande poliser som visade hur de brukar träna sina hästar, spannkörning och det som troligen blev dagens höjdpunkt dressyrtävlingen utan bett, sporrar och spö. I tävlingen deltog Janne Bergh, Julia Alfthan-Kilpeläinen, Taina Rajala, Heidi Sinda, Katariina Albrecht och Maria-Kristiina Virta.

Dessutom fanns det förstås en hel del fin utrustning, för både ryttare och hästar att se på och dregla över. Jag hade trots det ändå förväntat mig lite mera variation. Det var nästan bara samma saker och märken i alla stånd :/

Här kommer några bilder från dagen, tyvärr fick jag inte så bra bilder eftersom jag inte har så bra kamera. Under dressyrtävlingen fick man inte använda blixt, därför är bilderna extra dåliga därifrån, men jag fick en hel del bra filmer som jag skall försöka ladda upp hit imorgon. Tills dess får ni nöja er med det här:

Allt börjar med biljetter




Polishästarna





...och så då dressyrtävlingen utan bett, sporrar och spö. Man fick verkligen se att man kan göra allt utan en massa bett i munnen och långa sporrar. Bl.a. gjorde de galoppombyten i varje steg och piruetter!







och så domarna som förbereder sig för prisutdelningen!




Imorgon kommer det alltså en film av lite bättre kvalitét, så ni verkligen får se hur det såg ut. Min kamera tar nämligen bättre filmer än foton när det är dåligt ljus!

Godnatt!

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0