Hopptimme:)

Jag tänkte att jag ännu skulle skriva hur timmen gick för min del:)
Underligt nog gick timmen mycket bra. Fasten vi inte har hoppat på nån vecka igen.
Försökte rita på paint någonslags bild på övningen vi hoppa dom 3 sista rundorna:
Det blev alltså först en serie med 2 galoppsteg imellan sedan ett ensamt hinder på en lite "kurvad" väg. Sedan vidare mot ett enkelt hinder och böjd väg mot oxern. Om de gick bra så fick man ännu på vägen 2 galoppombyten före och efter oxern, vilket lyckdes väldigt bra för vår del idag:D
Duffe galoppera i bra tempo idag, vi började med bommar på böjt spår. Då hade han kanske lite för mycke fart, det var så roligt enligt honom:) Men efter det när han lite lugnade ner sej så gick de fint och jag behövde inte ens sänkla på massor såsom jag annars brukar göra (han är inte alltid så speciellt framåtbjudande). Idag var jag speciellt nöjd för dom fina runda hoppen och galoppombytena som vi har tränat hårt på senaste tiden!
På söndag blir det eventuellt Hopptävlingar på vårt stall men vi får se om det blir av. Det har inte anmält sej så många ännu. Men tummarna upp och hoppas på det bästa!:)
//Melissa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0