Fin pojke!

Nu ser Affu äntligen ut som en häst igen. Igår kväll tog jag mig i kragen och ryckte/fixade Affus man, klippte hovskäggen och fixade till svansen. Jag vet inte vad det är med Affu men hans man växer jätte snabbt!?!

Affu är inte precis någon dröm att rycka, det går bra att rycka från manken till ca. halva manen men så fort man kommer lite närmare nacken börjar han tycka det är äckligt. Eftersom Affu inte har så extra tjock man brukar jag inte pina honom så mycket genom att rycka, istället använder jag en mankniv. Jag vill inte använda sax för jag tycker det blir otroligt fult när man klipper manen. Den blir för rak och ser då inte naturlig ut. 

Jag blev inte riktigt 100% nöjd ännu, måste ännu fixa till manen lite vid nacken ännu idag och den får det duga :)
Jag tog före och efter bilder med min telefon, men pappa har sladden på jobbet så jag får inte bilderna överförda...

Vad använder ni när ni vill förkorta manen? Sax, kam eller mankniv?



//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0