Dressyr:)

Träna idag dressyr i manegen!
Duffe hade fått sko på högerframhov som lossnat för cirka en vecka sen, jejee:) Han brukar alltid lite då och då sparka av nån sko, tyvärr. Somtur är han inte så känslig med sånt. Det är kanske mer jag som är rädd om hoven, men den brukar hålla sej i bra form.
Duffe var sååå rolig att rida idag, var verkligen härligt. Man märker hur mycket man har utvecklats sen man började rida honom. Vilken katastrof-ridning de var då. Tar en stund att förstå hur han fungerar.
När de är rätt så går han verkligen fint:) Gjorde mycket volter och sänkelvikningar men dessutom träna lite galoppombyten som vi tränar med honom lite hela tiden. Ibland går de bra ibland så lyssnar han int alls...
Imorgon borde jag träna mera på dressyrbanan i lätt A. Skrittarbete måst finslipas, bakdelsvändning, ökad trav osv. Sänkelvikingarna gick inte så bra idag fasten jag vet att han kan. Så kanske måste jobba på det också:)
Min sits tycker jag blivit bättre, iallafall kändes de så idag:) de någonting jag länge haft problem med är sitsen. Kanske det snart skulle bli lite bättre så jag iallafall på duffe kunde känna att min sits är "bra".
Fotot taget Våren 2011
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Skulle kunna skriva ett inlägg om mina starka och svaga sidor i min ridning. Är någon intresserad och läsa ett sånt inlägg?:)
Är det något önskemål eller frågor ni har så är det bara att sätta fram det till oss på [email protected] eller kommentera på nån av våra inlägg. Ha bra tills dess och imorgon är jag tillbax igen.
//Melissa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0