Dagens timme!

Det har varit en perfekt dag för mig. Det känns som om en sten fallit från min mage. Fast jag inte stressat så värst mycket över studentskrivningarna så är jag ändå sååå lättad. Som pricken på i så for dagens hopptimme jätte bra, bättre än pålänge. I början var Affu sitt gamla vanliga jag, ville inte gå fram och kunde inte alls koncentrera sig. Dörren var speciellt farlig!!

Men det som är så bra med Affu är att han alltid börjar skärpa sig när det gäller. Så fort hindren blir lite högre, och övningarna mer avancerade märker man hur han börjar tänka och tycker det är jätte skoj. När vi hoppade sista banan kunde jag knappt hålla honom, och det är redan bra för att vara Affu :)

Snart kan man igen börja hoppa på planet, jag väntar så på att kunna susa runt med Affu där men jag tror jag får försöka binda fast mig på något sätt i sadeln för det kan komma en och annan bock. Och jag kan lova er att Affus bockar inte är små precis.

Imorgon blir det dressyrträning med Kimmo. Dessutom har jag min andra körlektion, så se upp ifall ni rör er i Borgå!




//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0