Forts. Hoppträning 25.1

Som Melissa redan skrev så har vi haft hoppträning idag. Affu var som vanligt lite små jobbig i början (vääääldigt seg). Affu tycker att alla småa uppvärmningshinder är onödiga. Först när det börjar komma till höjder som 80 cm --> orkar han skärpa sig. Mot slutet for det riktigt bra!

Vi öva på raka linjer och relativt snäva svängar (dock är bottnet i vår manege ganska dåligt så man får ta det ganska försiktigt + att den är ganska trång). Jag har gjort en lite illustration över vad vi hoppade (förlåååt jag är urusel på att rita på datorn :D) så att ni förstår lite bättre än om jag skulle försöka beskriva det med text. Hindren var för mig ca. 1 m höga, förutom då kryssen som va betydligt lägre.


Banan vi hoppade
(Jag ritade vägen vi red med olika färger så att man lättare kan se. Kröhöm, visst är jag konstnärlig?? :D)


Kommentarer
Postat av: Stina

Haha fast så mycket är det inte att va avis på.. Men det var grymt fint:)

2012-01-25 @ 19:40:04
URL: http://sodressage.se
Postat av: Victoria

Det ser ut att ha varit en jätterolig övning, kul att det gick :)

Fin blogg!

2012-01-26 @ 20:53:47
URL: http://evvm.blogg.se/
Postat av: AM riders

Det var en jätte rolig övning:D De var verkligen roligt att de gick bra för oss båda:)

Tack så jätte mycket! Lite finslipning borde göras ännu här på bloggen men så småningom..:)



//Melissa

2012-01-27 @ 13:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0