Egen träning

Om man vill bli en bra ryttare så tror jag man måste träna på annat också än bara ridning. Ridning är bra träning för musklerna men är inte så konditionshöjande (fast det i mellan kan kännas VÄÄÄLDIGT tungt!!). Dessutom tränar det bara enskilda muskelgrupper (t.ex. inre lårmusklerna).

Om man är hästägare så vet man att tiden inte riktigt vill räcka till. Trots det vore det bra om man några gånger i veckan skulle hinna gå på gym eller ut på länk.

Jag vet med mig själv att jag kunde träna mig själv lite bättre (och speciellt stretcha, jag är styv som en planka!) fast jag rider varje dag, och i mellan flera hästar per dag!

För en tid sedan gick jag regelbundet, en gång i veckan på pilates, men den senare tiden har jag inte haft tid med det. Men förra veckan var jag igen, första gången pålänge.  Jag skall även idag och jag rekommenderar det varmt till alla ryttare. Där får ni allt tränat som ni behöver. Man koncentrerar sig mycket på andningen vilket är bra när man rider. Dessutom tränar man de inre musklerna som är otroligt viktiga för en bra sits och balans.








//Anna


Kommentarer
Postat av: Madeleine Sülla

Håller med dig om att det är viktigt att träna trots att man rider! Dock är jag lite dålig på det tyvärr... Men jag rör iallafall på mig genom att gå minst 2mil varje dag till skolan/stallet, det är alltid bättre än inget! :)

2012-01-26 @ 20:14:25
URL: http://msylla.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag borde träna mer utanför ridningen än vad jag gör. Jag har blivit så dåligt på det...

2012-01-26 @ 20:37:19
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Alma

2012-01-26 @ 21:04:41
URL: http://poo
Postat av: AM riders

Jag är också väldigt dålig på att motionera utanför ridningen för mitt jobb är också fysiskt tungt så den lediga tiden man har så tänker man inte ens på att motionera. Anna är nog den mera "aktivare" av oss två:D



//Melissa

2012-01-27 @ 13:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0