Uppdatering!

Affu fick alltså nya skor på tisdagen. Efter det var det Kimmos dressyrtimme och Affu kändes inte alls som sig själv. Han ville inte alls gå fram och började genast protestera (bocka) när man krävde någonting mera, det var helt som om någonting tog emot. Jag tror det kan bero på de nya skorna, eller så var har bara så jätte styv. Jag hoppas bara han inte har sjukt någonstans!

På onsdagen var det hopptimme. Affu var trög och jobbig igen i början, men när hindren blev högre så vakna han.

Affu blir jätte sur ifall han gör fel, t.ex. fäller när han hoppas. Han var så gullig på onsdagen för vi kom till en knappa 120 cm serie med lite längre mellanrum än normalt. Affu fick inte riktigt vänster bakben med sig så han fällde andra delen på serien. När han märkte att han fällde blev han sur och sparkade i luften några gånger. När vi sedan kom på nytt så var det en helt annan häst jag red på. Han kändes så otroligt skarp och när vi sedan hoppade den sista delen så lyfte han speciellt vänster bakben EXTRA högt så att han inte bara skulle röra i bommen på nytt. Någonting verkar det ändå hända i hans lilla huvud fast man inte alltid skulle tro det! :)

Idag skall Affu få han en lättare dag, jag skall gå ut och gå med honom från marken och så skall jag sköta om honom bra och läääänge...




//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0