Tävlingen

Jag och Affu var igår alltså igen på dressyrtävlingar och vi red b-märkets bana.

Eftersom det var en hel del starter och vi startade näst sist så blev vår start först senare mot kvällen vilket betydde att jag hade gott om tid att fläta och göra honom klar. Jag vet inte om jag hade räknat fel eller ifall tävlingarna var efter i tidtabellen (troligen en blandning av båda), vilket ledde till att vår uppvärmning blev lite väl lång.

Väl inne på banan så kändes det inte så bra, jag fick en känsla av att jag satt som en kratta och Affu inte rörde sig bra. När jag kom ut från banan var jag allt annat än nöjd. Mest sur var jag på mig själv!

Det dåliga humöret berodde högst troligen på för lite sömn och lågt blodsocker eftersom det då inte hade sett riktigt så hemskt ut som jag hade föreställt mig i mitt huvud. Vi fick 60,8%, vilket är helt okej. Jag har också hela banan på film och utan bockningen, skuttet åt sidan när Affu blev rädd för domarbilen och galoppstegen i ökningen skulle det ha varit riktigt okej. Jag tyckte ändå det gick mycket bättre förra lördagen fast procenten blev lägre.

Här är ett smakprov, jag har klippt ihop både bra och dåliga bitar av banan!







//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0