Hopptävlingar!!!!

Imorgon gäller det! Vi skall hoppa två banor 50-60 cm och 70-80 cm.
Vi har inte tävlat i hoppning på länge så därför bestämde jag att rida båda banorna. Senaste hopptimmen som var på onsdag gick jätte bra enligt mej. Tränaren tyckte kanske att vi kunde ha gjort ännu bättre men;) Det som jag var nöjd över var att Duffe rörde sej framåt och varje gång jag tryckte med sänkel reagerade han. Det andra var att jag har fått låna en allroundsadel så det är betydligt enklare att hoppa och jag hålls på ryggen i en 80cm oxer som tidigare har kännts skrämmande. Tredje är att Duffe rätta till mina fel. Vi skulle komma på en serie och tränaren önska att vi skulle hoppa lite längre ifrån att hoppet blir rundare och bättre. Det gjorde Duffe men jag lyckades bli efter i hoppet, tyvärr. Men nästa gång vi hoppa samma hinder så var jag med igen.
Men nu är jag mycket taggad inför tävlingarna på söndag. Hoppas bara att Duffe är lika bra som han var på onsdag!:)
// Melissa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0