Barbackaridning, Galen hoppning och rolig terräng

Jag har varit såå dålig på att skriva på senaste tiden. Har haft bråttom bråttom bråttom. Men nu tänkte
jag ta mej tid och skriva som jag har vänta på så länge.

Som rubriken nämner så är det sånt som jag hållit på med senaste veckan. Barbackaridning blev det i början av veckan för jag försökte göra det enkelt för mej men det var det verkligen inte. Hade 2 dagar efter det sjukt i rygg och ben muskler..hehe. Det är bra träning och Duffes ägare brukar nästan aldrig rida utan sadel. Det var jag som ungefär börja rida Duffe utan sadel med det för ca 1 år sen. Kommer ihåg att Duffe var lite orolig första gången jag steg upp och förstod inte riktigt vad de var som hände. Men det tog ca 5 min så börja han njuta av att inte ha sadel på haha:D
Senare på veckan blev det lätt hoppning på plan och Duffe var helt galen!!!
Han stack iväg med mej i full galopp och bockade, såg på ALLTING. Fåglar, bilar, människor allt var skrämmande som nog annars inte brukar störa honom. Verkar som han alltid 1 gång på hösten och våren måste ha en såndän hemsk dag som allt är hemst och han bara springer iväg. Det är ganska skrämmande...Hur är det med era hästar, håller dom på med sånt också?
Nåja men på fredagen fick jag min vän Janina med till stallet och vi gick tillsammans i terräng, allting gick bra så det var skönt. Duffe och Tamburine (Janinas häst) slapp lite och springa av sej i trav och galopp och njuta av friska luften:)
Nästa Vecka blir det hoppbaserat! Hopptimme på onsdag och hopptävling på söndag så skall jag försöka få ett dressyrpass där emellan. Jag svarar gärna på frågor och om ni har några som helst önskemål om vad ni vill veta om oss så är det bara och meddela här eller på [email protected]
//Melissa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0