Affunyheter

Som jag i förrgår skrev så var jag ganska trött på Affu. Nu skall jag berätta varför!

Överhuvud taget hade dagen inte gått så bra så jag var färdigt på ganska dåligt humör. När jag sedan äntligen hade fått Affus två tappskor fastslagna så bestämde jag mig för att fara i terräng. Men nej de tyckte inte Affu eftersom kompisarna gick åt andra hållet, så vi blev och diskuterade saken en god stund. Det var inte det enda stället vi blev och diskutera på. Han stoppade ett par gånger, och han är inte speciellt rolig att ha att göra med när han bestämt någonting. Han backade i diket och framför allt stegra sig!!

Jag pratade med min tränare om varför han månne stegrar sig så det beror troligen bara på att han tidigare har sluppit så lätt undan med sin förra ägare och nu måste han göra "någonting mera". Dessutom är det ett hingstit beteende och Affu har en hel del testosteron.

Men jag vann som tur alla gånger. Men jag blev bara så förbannad. Han har varit så snäll den senaste tiden...

Att sådant!

Somtur så fick han förlåtelse igår när han var helt bäst igen på hopptimmen. Till slut hoppade vi en serie som var ca. 130 cm hög och känslan var helt otrolig. Han har en sån ljuvlig hoppteknik och ifall jag gör en miss så rättar han det allt som oftast och bryr sig inte mera om det :)

De var lite Affunyheter, ha det bra!


//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0